سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم: در مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم ارتباط بین دانشگاه و صنعت مشهود است
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم عنوان کرد: این مرکز آموزشی با بهرهگیری از ظرفیتهای شرکت تولید موتورهای دیزلی ایران )ایدم( پیوندی مؤثر میان دانشگاه و صنعت برقرار کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، بهروز نجاری در تشریح تاریخچه تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت تولید موتورهای دیزل ایران (ایدم) گفت: این مرکز آموزشی در سال ۱۳۸۲ با مجوز رسمی دانشگاه جامع علمی کاربردی و با پشتیبانی شرکت ایدم آغاز به کارکرده و تاکنون بیش از دو هزار و دویست نفر از دانشجویان این مرکز در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشآموخته شدهاند.
وی افزود: اکثر فارغ التحصیلان مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم در صنایع استان آذربایجان شرقی و دیگر نقاط کشور جذب بازار کار شده و بهعنوان نیروهای متخصص و توانمند شناخته میشوند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم در بخش دیگری از این گفتگو یادآورشد:این مرکز علاوه بر کلاسهای درس تئوری استاندارد، مجموعهای متنوع از کارگاهها و آزمایشگاههای تخصصی را در اختیار دانشجویان قرار میدهد.
نجاری تصریح کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین در حوزه صنعت خودرو و رشتههای مرتبط، چشمانداز خود را ارتقای جایگاه به عنوان مرجع علمی و مهارتی معتبر در سطح استان و کشور قرار داده است.
بهروز نجاری در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: ازجمله فعالیت های کارآفرینی این مرکز آموزشی اخذ مجوز مرکز نوآوری، ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت فرهنگ کارآفرینی و اجرای برنامههای مهارتافزایی و اشتغال برای دانشجویان و دانشآموختگان و توسعه فعالیتهای مرکز نوآوری دفتر کارآفرینی و کلینیک اشتغال می باشد.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم ابراز داشت: این مرکز آموزشی با هدف ایجاد مرکز مشترک نوآوری فناوری، تبادل تجربیات فنی، طراحی برنامههای آموزشی تخصصی و اجرای پروژههای تحقیقاتی مشترک و ارتقای دانش فنی در صنعت موتورهای دیزلی، تفاهمنامه همکاری بینالمللی با شرکت سینوبریکز چین منعقد کرده است.
وی در خصوص برگزاری دوره های کارورزی وکاربینی در مرکز آموزش علمی کاربردی ایدم اظهار داشت: در این مرکز آموزشی دوره های کاربینی وکارورزی به صورت عملی در محیط واقعی کار و تحت نظارت مربی مرکز آموزشی و سرپرست واحد صنعتی انجام می شود .
بهروز نجاری در سخن پایانی خود نسبت به خانواده ها گفت: پیشنهاد من به خانوادهها این است که آموزشهای مهارتی را به اندازه آموزشهای نظری و دانشگاهی جدی گرفته و با ترغیب وتشویق فرزندان خود نسبت به تحصیل در مراکز آموزش علمی کاربردی، در ارتقای نظام مهارتی کشور گام بردارند.
