دکتر سلمانیان معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی: برگزاری دوره های نیاز بازار کار رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد

۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۲ کد : ۶۲۳۲۷ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
تعداد بازدید:۹۳۲
دکتر سلمانیان معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی: برگزاری دوره های نیاز بازار کار رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی  می باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی گفت:  دانشگاه جامع علمی کاربردی باید متناسب سازی کیفی و کمی خروجی آموزش‌های کاربردی و نیازهای بازار کار را مدنظر قرار داده و از آموزش های غیر ضروری اجتناب کند.

دکتر جهانبخش سلمانیان در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: امروزه یک جنبشی در دنیا تحت عنوان جنبش علم به درد بخور شکل گرفته و بسیاری به این باور رسیده اند که آموزش های کلاسیک که در زندگی آن ها به درد نمی خورد را حذف کرده و به علم به درد بخور و نافع بپیوندیم.

وی با بیان این‌که امروزه باید علم نافع را جایگزین علم کلاسیک و غیرکاربردی کنیم گفت: به عنوان مثال بسیاری از فارع التحصیلان رشته روانشناسی هزار تا نظریه حفظ هستند ولی وقتی وارد بازار کار می‌شوند در عمل چیزی نمی‌دانند.

   دکتر سلمانیان با بیان این‌که پویایی و سیالی بودن آموزش‌ها برای نیروی کار اصلی ترین موضوعاتی است که باید روی آن‌ها کار کنیم تصریح کرد: الان دیگر دوره آن نیست که بگوییم ۴ سال درس خوانده و آموزش ببینیم و بعد ۳۵ سال کار کنیم چرا که این یعنی عقب ماندن از جامعه.

وی ادامه داد: در چرخش تحول آفرینی که در سند تحول ذکر شده است بر موضوع چرخش از یادگیری محدود به دوران تحصیل به یادگیری مادام العمر و مناسب با نیاز جامعه بسیار تاکید شده است و تمامی دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی باید این موضوع را اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نباید محدود به آموزش‌های دوره‌های کاردانی و کارشناسی شوند تا فارغ‌التحصیل ۳۵ سال با همان روند جلو برود، این موضوع در عصر انفجار دانش و اطلاعات چنین چیزی مقدور و ممکن نیست و اشتباه بزرگی است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر اگر ناکارآمدی در بازار کار داریم، به دلیل مهارت های نادرست بوده و جهت گیری ما در آموزش اشتباه است.

دکتر سلمانیان با بیان این‌که متاسفانه امروزه مدرک گرایی را به جای کسب تجربه، دانش و مهارت مد نظر قرار داده شده است اظهار کرد: در چرخش تحول آفرینی که در سند تحول به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است به موضوع چرخش از آموزش و پژوهش به  آموزش و پژوهش نیاز محور، مزیت محور، اولویت محور تاکید شده است‌.