نشست صمیمی دکتر قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ با دانشجویان مرکز آموزشی شهرداری تبریز

۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۲ کد : ۴۷۳۹۳ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
تعداد بازدید:۳۴۱
نشست صمیمی دکتر قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ با دانشجویان مرکز آموزشی شهرداری تبریز در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی شهرداری تبریز برگزار گردید.
نشست صمیمی دکتر قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ با دانشجویان مرکز آموزشی شهرداری تبریز

این نشست به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو عصر روز چهارشنبه مورخ 13 آذر۹۸ با حضور تعدادی از دانشجویان برگزار شد.

دکتر قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ در ابتدای مراسم ضمن تبریک روز دانشجو به بیان مطالبی در خصوص حوادث 16 آذر 1332 پرداخت.

وی با اشاره به ماجرای شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در سال 32، به بیان برخی از ابعاد این روز پرداخت.

قالیچی در ادامه با توضیح اینکه واحدهای  استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل ستادی بودن توفیق دیدار روزانه دانشجویان را از مسئولان واحد استانی سلب کرده افزود: با برنامه ریزی های مدونی که دفتر روابط عمومی واحد استانی آذربایجان شرقی انجام داده، نشست های صمیمی ماهانه با دانشجویان هر مرکز داریم تا رو در رو با دانشجویان به گفتگو بنشینیم.

رئیس واحد استانی آذربایجان شرقی مسئولیت دانشجو را خطیر عنوان کرده و گفت: دانشجو باید مطالبه گر باشد و اگر مطالبه همراه با مطالعه باشد شاهد پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تخصصی بودن رشته های مرکز شهرداری و هم چنین وجود پتانسیل ها و امکانات مرکز شهرداری تبریز گفت: دانشجویان این مرکز باید از تمام امکانات این مرکز و دانش مدرسان استفاده کنند تا بتوانند مشکلات و معضلات شهری را حل کنند.

در ادامه جلسه و در محیطی کاملا صمیمانه دانشجویان به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و انتظارات خود پرداختند.

  برخی از پیشنهادهای دانشجویان به شرح ذیل می باشد:

  1. تغییر عنوان برخی از رشته های معماری متناسب با سرفصل دروس. ( به عنوان مثال رشته طراحی و نوسازی بافت­های فرسوده)
  2. پیگیری جهت حل مشکل به وجود آمده برای رشته های معماری در نظام مهندسی. (اخذ حق امضای نظام)
  3. ایجاد رشته های تحصیلی در حوزه مرتبط با شهرداری. (طراحی و نوسازی شهری و ...)
  4. ارائه برخی امتیازات ویژه به دانشجویان ممتاز و برتر علمی.
  5. ایجاد بستری برای دسترسی آسان به کتاب های مهارت های مشترک.
  6. فراهم کردن محیط کارگاهی/کاری برای رشته های در حال اجرای مرکز آموزشی.
  7. ایجاد رشته هایی در مقطع کارشناسی برای رشته هایی که در مقطع کاردانی پذیرش دارند.

( ۱ )