دانش آموخته علمی کاربردی باید با دیگر دانشگاه ها تفاوت داشته باشد
نشست روسای مراکز آموزشی با دکتر جلالی و مهندس علا در خصوص دوره های مهر ۹۸ و خوشه های شغلی
در ابتدای جلسه روسای مراکز آموزشی به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در خصوص خوشه های شغلی و دوره های مهر 98 پرداختند.
هم چنین تعدادی از روسای مراکز آموزشی پیشنهادهای خود را در خصوص نحوه برگزاری آزمون های متمرکز اعلام کردند.
در ادامه دکتر جلالی، معاون آموزشی دانشگاه؛ با بیان اینکه نیاز جامعه به دانش آموختگان مهارتی دانشگاه باعث به وجود آمدن دانشگاه علمی کاربردی شد گفت: اساس نامه و ماهیت دانشگاه و هدف از تاسیس آن اشتغال، مهارت افزایی و کارآفرینی در جامعه بوده است.
معاون آموزشی دانشگاه افزود: در جامعه، صنعت و کارخانجات نیاز داریم دانش آموختگان هم قلم به دست باشند و هم آچار به دست؛ تا همزمان علم و عمل را به کار گیرند و به کمک جامعه بیایند.
دکتر جلالی ضمن تاکید بر افزایش کیفی نحوه برگزاری دوره ها در مراکز آموزشی بیان کرد: نیاز اساسی مراکز آموزشی تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها می باشد و مراکز آموزشی موظفند این امکانات خود را به روز نمایند تا دانشجویان بتوانند مهارت های لازم را ببینند.
وی افزود: دانش آموخته علمی کاربردی باید با دیگر دانشگاه ها تفاوت داشته باشد و خودش کارآفرین بوده و به گونه ای نباشد که خود دانش آموخته نیز سرباری به جامعه باشد.
در ادامه نشست مهندس علا، مدیر سنجش و آزمون دانشگاه؛ به ارائه گزارشی در خصوص نحوه برگزاری آزمون های متمرکز در 6 واحد استانی پداخته و گفت: در صورت رضایت مندی و موفق بودن اجرای این آزمون ها، از ترم آینده تعدادی از دروس را در کل کشور به صورت متمرکز برگزار خواهیم نمود.
مدیر سنجش و آزمون دانشگاه در ادامه به نحوه طراحی سوالات اشاره کرده و گفت: این سوالات در چهار سطح خیلی ساده، ساده، متوسط و دشوار طراحی شده است که از تمامی سطوح حداقل 4 سوال در دفترچه آزمون ها استفاده شده است.
هم چنین در این سفر یک روزه، دکتر جلالی و مهندس علا ضمن بازدید از تعدادی از مراکز آموزشی استان، از نزدیک ناظر نحوه برگزاری آزمون های متمرکز بودند و از امکانات و تجهیزات مراکز بازدید به عمل آوردند.
