هدف ما تربیت کارفرماست

سخنرانی دکتر امید در مراسم گرامیداشت مقام معلم واحد استانی آذربایجان شرقی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۵۱ کد : ۴۳۵۵۶ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
تعداد بازدید:۹۳
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که در سال تحصیلی آینده(مهر ۹۸) اوج پذیرش‌ها را خواهیم داشت، گفت: از این دانشجویان جدید استقبال کرده و پیش‌بینی می‌کنیم مهر سال ۹۸، زمان اوج گیری دانشگاه باشد.
سخنرانی دکتر امید در مراسم گرامیداشت مقام معلم واحد استانی آذربایجان شرقی

 

دکتر امید در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از مدرسان برگزیده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان این‌که دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال تغییر هستند، افزود: از سال تحصیلی آینده (مهر ۹۸) اولین محصولات نظام جدید آموزشی که دانش‌آموزان فارغ شده از هنرستان‌ها هستند وارد دانشگاه می‌شوند که جوان، پرسشگر، مطالبه‌گر و علاقه‌مند هستند.

 

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی خاص را در دستور کار خود داشته و بیش از ۸۰۰ رشته مقطع‌دار و بیش از ۸۰۰ دوره پودمانی و تک درس در راستای تربیت نیروی مهارت محور دارد.

 

وی در ادامه بر استفاده از نیروی مهارتی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: مدیران خبره و مجربی نیز که فاقد مدرک دانشگاهی هستند اما به دلیل تجربه بسیار با دانشگاه جامع علمی کاربردی همکاری می‌کنند. 

 

وی با تاکید بر این‌که هدف ما مهارتی کردن آموزش‌هاست و در این مسیر حرکت می‌کنیم، گفت: از مسئولان انتظار داریم از آموزش های مهارتی حمایت کنند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان این‌که هزینه‌ی آموزش‌های نظری سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: سه سال است که تقاضا کردیم دو درصد از این مبلغ را در کمک به دانشجویان جامع علمی کاربردی هزینه کنند اما تاکنون موفق نشده‌ایم، امید است در سال جاری این موضوع را محقق کنیم تا بخشی از دانشجویان این دانشگاه در مناطق و رشته‌ها و موضوعات موردنظر مجلس حمایت (در بحث شهریه) شوند.

 

وی با بیان این‌که طی چند سال اخیر دستورکارها و هدف‌هایی را در برنامه داشتیم که بررسی وضعیت و پالایش مراکز از جمله آن بود، گفت: امروز کمتر از ۶۰۰ مرکز جامع علمی کاربردی داریم که اغلب در سطح مناسبی هستند. 

 

وی با بیان این‌که مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از ۲۵ سال دارای اساس نامه شده و وضعیت‌شان ثبات پیدا کرده است، افزود: طی سال گذشته بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری در کشور ایجاد شد و وضعیت آذربایجان شرقی نیز بهتر از میانگین کشوری است. 

 

امید در ادامه به انتظارات دانشگاه جامع علمی کاربردی از مدرسان اشاره کرد و افزود: مدرسان، کیفیت آموزش‌ها را ارتقا داده و دانشجویان را به حضور در مراکز نوآوری تشویق کرده و خود نیز به عنوان راهنما در مراکز حضور یابد.

 

وی با بیان این‌که کلیه مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی بررسی و ارزیابی شدند، افزود: بعد از این بررسی‌ها نزدیک ۳۰ درصد مدرسان گذشته امکان تداوم همکاری با دانشگاه را پیدا نکردند.

 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه با بیان این‌که از مدرسان، انتظار ارتقای کیفیت آموزش‌ها را داریم، خاطرنشان کرد: کلیه ۸۰۰ عنوان درسی دانشگاه در حال بازنگری بوده و از مدرسان نیز خواستاریم در این رابطه کمک کرده و نواقص را بیان کنند.

 

وی در ادامه گفت: از مدرسان انتظار داریم در ارزیابی دانشجویان بدون اغماض، با دقت و سلامت کامل رفتار کرده و نظارت کامل بر امر تحصیل دانشجویان داشته باشند.

 

وی بیان کرد: کشف خلاقیت دانشجویان دیگر انتظار ما از مدرسان بوده و خواستاریم دانشجوهای خلاق را به مراکز نوآوری هدایت و راهنمایی کرده تا ایده‌های خود را کاربردی کنند.

 

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم در دانشگاه جامع علمی کاربردی کارمند تربیت کنیم، بلکه هدف ما تربیت کارفرماست تا دیگران را هم به کار بگیرند.

 

وی خطاب به مدرسان گفت: ایجاد باور کارفرمایی در دانشجویان هنر شما مدرسان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دانشگاه نسبت به مدرسان نیز اشاره کرد و گفت: در حال طراحی سیستم جدیدی هستیم تا مدرسان نیز همچون مراکز، سطح بندی شوند تا برای سطوح بالاتر امتیاز، دستمزد و درس بیشتری لحاظ کنیم.

 

دکتر امید در خاتمه با بیان این‌که بیمه شدن تمامی مدرسان از جمله قوانین ما بوده و این موضوع را رصد می کنیم، گفت: برای تثبیت وضعیت‌ مدرسان نیز برنامه‌هایی داریم تا از امتیازات بهره‌مند شوند.

 


نظر شما :