کارگاه آموزشی نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار گردید
کارگاه آموزشی نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استانی آذربایجان شرقی برگزار گردید.
دکتر حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گردهمایی معاونین آموزشی و کارشناسان نظارت استانی عنوان کرد که کارشناس نظارت و ارزیابی باید عالم بر مفاد نظارتی، عامل، دقیق، شفاف و صادق باشد.
ایشان عنوان نمودند که تبدیل آرم دانشگاه جامع علمی کاربردی به برند اشتغال از طریق رعایت و اجرای صحیح قوانین و مقررات آموزشی امکان پذیر خواهد بود.
دکتر قالیچی ریاست واحد استان آذربایجان شرقی، موفقیت و نیل به اهداف اشتغال مطابق با برنامه های توسعه کشور را در گرو نظارت صحیح و دقیق بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش علمی کاربردی عنوان کرد.
ایشان ضمن معرفی کلی استان آذربایجان شرقی و توصیف ویژگیها و قابلیتهای استان، بیان نمودند واحد استان آذربایجان شرقی به عنوان اولین واحد استانی کشور، با حساسیت و دقت خاصی روند اجرایی قوانین و مقررات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مراکز آموزش علمی کاربردی استان را رصد و سامان دهی می کند.
دکتر شمس مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه بیان کردند نظارت میدانی باید سرلوحه نظارت های دانشگاه و واحدهای استانی مدنظر قرار بگیرد.
در مواقعی که نظارت میدانی به هر دلیلی محدود باشد؛ باید در جریان کار قرار گیرد، در کنار این نظارت، نظارت مستقیم نیز لازم می باشد. نظارت میدانی باید نظام مند و با برنامه ریزی صورت پذیرد و نهایتا موجبات ارتقا و ترقی سیستم را همراه داشته باشد.
دکتر ضیایی مهر مدیر کل دفتر صلاحیت حرفه ای، ارتباط ضعیف بین مدارک ارائه شده و برنامه های درسی و سازمان نایافته بودن آموزشهای غیر رسمی را از دلایل عدم استقرار نظام آموزش صلاحیت حرفه ای عنوان نمودند. ایشان این نوید را دادند نظام نامه آموزش صلاحیت حرفه ای به زودی ابلاغ خواهد شد.
مهندس عسگری مدیر کل دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی گفت برنامه های خودارزیابی مراکز آموزشی، واحدهای استانی و سازمان مرکزی دانشگاه، آیین نامه انتصابات دانشگاه، آیین نامه مناطق، آمایش رشته های دانشگاه، تدوین سند استراتژی واحدهای استانی و ... در دستور کار این دفتر قرار دارد.
در بخش پایانی دکتر قالیچی افزودند که واحد استان آذربایجان در راستای تحقق اهداف تعیین شده ریاست محترم دانشگاه ریز برنامه های متعدد و متنوعی را مطابق با سایر زیرنظام های آموزش های عالی مهارتی تدوین نموده است.
امید است که خروجی این زیر برنامه ها بتواند تاثیر مطلوبی بر روند اشتغالزایی استان داشته و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بتواند از عهده ماموریت محول شده در راستای مهارت افزایی به نحو احسن بربیاید.




