گردهمایی رؤسای مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی در مركز آموزش علمی – كاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز برگزار شد
گردهمایی رؤسای مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی در مركز آموزش علمی – كاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز برگزار شد
گردهمایی رؤسای مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی با هدف تشریح آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری و گرامیداشت 18 مهر سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی- کاربردیبا حضور مهندس صمدانی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای تبریز در مركز آموزش علمی – كاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز برگزار گردید .
در ابتدای این گردهمایی علیزاده رئیس و خیرآور قائم مقام مركز آموزش علمی – كاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز ضمن عرض خیر مقدم و تبریك ایام ، گزارش و آماری از عملكرد و فعالیتهای مركز ارائه نمودند.
دكتر محمد امین فرد ، سرپرست دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان آذربایجان شرقی در این گردهمایی ضمن عرض تبریك به مناسبتهای هفته دفاع مقدس ، روز نیروی انتظامی و فرا رسیدن سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی ، پس از تقدیر و تشكر از فعالیت های پویای مركز گفت :" نظام آموزش مهارت و فناوری شامل آموزش هایی است كه با هدف ارتقا و انتقال دانش كار و فناوری ، به هنگام كردن مهارت های شغلی و افزایش مستمر و فزاینده بهره وری در تمامی سطوح تحصیلی مهارت و فناوری به صورت آموزش های رسمی و آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی، طراحی و اجرا می شود . در این نظام با استفاده از فناوری های آموزشی روز و ظرفیت های آموزشی محیط كار ، افراد را بر اساس استانداردها و صلاحیت های شغلی و با تاكید بر اخلاق حرفه ای برای احراز شغل ، حرفه و كسب و كار تا سطح مطلوب تربیت می نماید. نظام جامع مهارت و فناوری شامل 3 زیر شاخه " آموزش مهارت و فناوری " ، " صلاحیت حرفه ای " ، " نظام احراز اشتغال " می باشد. "
دكتر امین فرد اضافه كرد: "نظام آموزش مهارت و فناوری دارای اصولی می باشد كه جامعیت و انسجام در سیاستگذاری ، برنامه ریزی ، گسترش ، نظارت و پشتیبانی در تمام سطوح تحصیلی اعم از آموزش های رسمی و آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی به گونه ای كه نیازهای نیروی انسانی بازار كار را برآورده نماید. مشاركت ، تعامل ، بكارگیری ظرفیت ها و امكانات آموزشی دستگاههای اجرایی نیز در تمامی مراحل از تعیین نیاز حوزه شغلی تا طراحی و اجرای برنامه های آموزشی نقش بسزایی دارد. "
سرپرست واحد استانی در ادامه گفت:" مقرر گردیده از این به بعد آموزش های جامع علمی كاربردی و فنی و حرفه ای در سطح كاردانی حداقل 60% و كارشناسی به بالا حداقل 70% مهارتی شده و در صحنه كار باشد و برای تمامی رشته ها حتی گروه علوم انسانی نیز باید محل كار معرفی كنیم تا كاربینی ، كارورزی 1 و كارورزی 2 در آن محل اجرا شود." وی در ادامه درخصوص نیازهای آموزشی شغلی در استان آذربایجان شرقی افزود: " در سه مراحله نیازسنجی از حوزه های شغلی در سطح استان ، تبدیل به دوره های قابل اجرا در دانشگاه جامع علمی- کاربردی و نهایتاً پذیرش دانشجو در دوره های فوق انجام خواهد پذیرفت."
دكتر امین فرد در بخش دوم سخنان خود به مسائل و مشكلات دانشجویان پرداخت و به مدیران تاكید كرد به مسائل فرهنگی و اخلاقی دانشجویان توجه بیشتر داشته باشند . همچنین برگزاری اردوهای پیش دانشگاهی و ستادهای استقبال از دانشجویان جدیدالورود را جدی بگیرند .
در ادامه گردهمایی مهمان ویژه ، مهندس صمدانی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای تبریز ، به اهداف آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری اشاره كرد و گفت از جمله این هدفها تربیت و افزایش كارایی و اثر بخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت ، كشاورزی ، خدمات و فرهنگ و هنر بر اساس استانداردهای شغلی ، نیاز بازار است . وی افزود از سال 90 بر اساس ماده 23 قانون پنجم توسعه و مصوبه مجلس شورای اسلامی ، كلیه آموزشكده های فنی و حرفه ای و دانشكده ها ی آن از وزارت آموزش و پرورش جدا شده و به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری منتقل گردیده است .
مهندس صمدانی به فرمایش مقام معظم رهبری در حضور كارآفرینان كه فرمودند آموزش فنی و حرفه ای باید توسعه پیدا کند اشاره كرد و گفت ما باید به مهارت آموزی اهمیت دهیم تا اشتغال زایی بیشتر فراهم شود و تكنسین های ماهر برای پر كردن خلاهای موجود تربیت شود.
سپس دكتر میرنریمان یوزباشی معاون آموزشی و پژوهشی واحد استانی در ادامه نشست ضمن تبریك پیشاپیش سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی گفت : " در حال حاضر تنها دانشگاه متولی رشته های مهارتی این دانشگاه جامع است كه با مشاركت 70 سازمان ، نهاد عمومی ، دولتی و غیر دولتی در حال حاضر در 940 مركز آموزش در سراسر كشور با تربیت بیش از چهارصد و شصت هزار دانشجو در بیش از 600 رشته مهارتی دانشگاهی متناسب با نیاز بازار كار فعالیت می كند . وی افزود دانشگاه جامع علمی- کاربردی امسال در مقطع مهندسی فناوری ارشد برای دوره های صنعت و كشاورزی و كارشناسی حرفه ای ارشد برای دوره های مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر به تدوین دوره های مورد نیاز در سطوح شغلی پیشرفته ، تخصصی و كاربردی خواهد پرداخت. سال گذشته مركز آموزش علمی-كاربردی ماشین سازی تبریز رشته مهندسی فناوری ارشد بهینه سازی ماشین افزار و بهینه سازی سیستم های كنترونیك را تدوین كرده بود . "
در ادامه دكتر یوزباشی فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تدریس جدید و تعیین مدرسان هر كلاس در سامانه سجاد را به حاضرین توضیح داده و چارگون را برای انجام مكاتبات از آن طریق پیگیر شده و از مراكز خواستند هر چه سریعتر مشكلات و سوالات خود را درخصوص چارگون اعلام نمایند .
در این گردهمایی مهندس قلیزاده مسئول امور دانشجویی و فرهنگی واحد استانی با اشاره به این كه اهانت ساحت مقدس پیامبر (ص) دل مردم را آزرده خاطر كرد بیانیه دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان آذربایجان شرقی را قرائت نمود
در این بیانیه آمده است :
بیانیه دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان آذربایجان شرقی در محکومیت توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)
یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
سوره صف- آیه 8
می خواهند نور خدا را با دهان هاى خود خاموش كنند، ولى خدا كامل كننده ى نور خویش است، هر چند كافران خوش نداشته باشند.
بار دیگر استکبار جهانی در سناریو و توطئه طراحی شده جدیدی، ساحت پاک و مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را مورد اهانت قرار داد و با این اقدام موهن و شیطانی خود، قلوب امت اسلامی را آزرده کرد.
فاجعه دردناک و هتک حرمت و اهانت به حریم قدسی پیامبررئوفی که ساحت عظیم رستگاری برای تمامی مسلمین بوده و نام نامیرای آنرا هرروز در ماذنه ها به بلندی بانگ می زنند، قلوب میلیون ها انسان مومن و آزاده را در جای جای جهان جریحه دار ساخت.
اگرچه آمریكا، اسراییل و منادیان دروغین آزادی در ادامه دشمنی ها و كینه توزی های خود نسبت به اسلام عزیز دست به هر اقدامی می زنند لیكن ریشه اقدام اخیر و تولید و انتشار فیلم توهین آمیز نسبت به رسول مكرم اسلام ، حضرت محمد مصطفی ( صلی الله علیه و آله و سلم ) را می توان در گسترش فزاینده و رو به رشد فرهنگ عظیم اسلام در جهان و جامعه امریكا واستقبال جوانان آن سرزمین از دین مبین اسلام و آموزه های انسانی پیامبر و منادی آن دانست، همان آموزه هایی كه بر اساس آن، مسلمانان نه تنها باید به تمام پیامبران احترام گذاشته، بلکه باید به آنها ایمان بیاورند.
بدون شک جریحه دار كردن عواطف میلیون ها مسلمان آزاده در سراسر دنیا لكه ننگ دیگری است در كارنامه عقاید ضد بشری كسانی كه داعیه دار آزادی و رعایت حقوق بشر هستند ، چرا كه این اقدام مذبوحانه نه تنها اهانت به دین مبین اسلام بلكه وهنی است به ساحت مبارك تمامی ادیان ابراهیمی و فطرت پاك بشری كه پیام مهربانی و اخلاق را از بطن آموزه های پیامبران دریافته اند.
ما دانشگاهیان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان آذربایجان شرقی، این اقدام تاسف بار را به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج) و مقام عظمای ولایت و امت بزرگ اسلامی تسلیت و تعزیت عرض نموده و همگام و هم صدا با ملت غیور و محمدی ایران اسلامی و مسلمانان جهان از سازمانهای بینالمللی و حقوق بشر، به ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاریهای اسلامی و سران جنبش عدم تعهد میخواهیم تا با اتخاذ تصمیمات جدی و اقدامات کاربردی و اجرایی، این اقدام شنیع را محکوم و عاملان آنرا تحت سختترین پیگردهای بینالمللی قرار دهند تا شاهد تکرار چنین جنایتهایی علیه اعتقادات مسلمین نباشیم.
---
در انتهای گردهمایی مدیران 3 مركز ایدم ، سازمان زندان و شهرداری تبریز گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته در مركز را ارائه نمودند.
برای مشاهده تصاویر گردهمایی كلیك كنید
