سومین گردهمایی دوره ای مدیران مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی در مركز آموزش علمی كاربردی ماشین سازی تبریز برگزار شد
سومین گردهمایی دوره ای مدیران مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی در مركز آموزش علمی كاربردی ماشین سازی تبریز برگزار شد
در پایان هفته بسیج و در آستانه ماه پیروزی خون بر شمشیر ،ماه محرم الحرام ، سومین گردهمایی دوره ای مدیران مراكز آموزش علمی – كاربردی استان آذربایجان شرقی در مركز آموزش علمی كاربردی ماشین سازی تبریز برگزار شد .
در ابتدای این گردهمایی، مهندس فیروزی ، رئیس مركز آموزش ، ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان ، گزارش مصور و آماری از عملكرد و فعالیتهای مركز ارائه نمود .وی افزود در حال حاضر مركز آموزش علمی كاربردی ماشین سازی تبریز دارای حدود 1400 نفر دانشجو است كه در 8 كد رشته ترمی كاردانی ، 3 كد رشته ترمی كارشناسی ، 2 كد رشته كاردانی پودمانی مشغول به تحصیل هستند و در حال حاضر 58 نفر مدرس دارای كد فعالیت مدرسی در این مركز به تدریس مشغولند .
سپس دكتر محمد امین فرد ، سرپرست دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان آذربایجان شرقی در این گردهمایی در بخش اول سخنان خود پس از تقدیر و تشكر از فعالیت های پویای مركز و گرامیداشت تقارن هفته بسیج با ماه محرم گفت :" تقارن بسیج و محرم از پیوند ناگسستنی آن دو حكایت دارد . راز پیوند بسیج با محرم در این است كه بسیجی خود را وقف اسلام و انقلاب می كند و همواره آماده شهادت است . بسیج شجره طیبه برآمده از قیام عاشورای حسینی است . شجره ای كه با خون شهیدان آبیاری می گردد . وی در ادامه به ماموریت اصلی بسیج اشاره كرده و افزود ماموریت اصلی بسیج حفظ كشور و انقلاب است . ماموریتی كه مورد انتظار امام راحل (ره) و شهدای عظیم الشان است و برای عملی شدن شعارهای نجات بخش انقلاب اسلامی نیاز به انجام صحیح این ماموریت است. لذا همه ما مكلف هستیم این نهاد پرشور و مقدس را حمایت نموده و در حد امكانات و توان ، مقدمات فعالیتهای آنها را فراهم نماییم تا فعالیتهای ثمربخش فرهنگی در مراكز نیز تقویت شود . ایشان در ادامه با توجه به برگزاری انتخابات مجلس افزود : همه ما باید برای حضور حداكثری مردم و دانشجویان در انتخابات ، تأكید و از ورود به حمایت كاندیداهای احزاب و مستقل جداً بپرهیزیم . دكتر امین فرد در پایان بخش اول صحبت های خود بر كاربردی كردن رشته های تحصیلی ، بزرگداشت هفته پژوهش ، روز 27 آذر ، بازنگری در رشته های موجود و تدوین رشته های كاربردی جدید مورد نیاز استان تاكید كرد.
در ادامه نشست ، همكاران واحد استانی حاضر در جلسه ، از دفاتر برنامه ریزی درسی ، گسترش ، امور اداری و امور مدرسان به ارائه موضوعات كاری مربوط به بخش خود پرداختند و آخرین دستورالعمل ها را به اطلاع حاضران رسانیده و مراعات آنها را یادآور شدند. سپس حاضرین درخصوص حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ، برنامه های اجرایی گرامی داشت روز دانشجو (16آذر) راهكارهای ارتباط مؤثر مراكز آموزش علمی كاربردی با حوزه های علمیه به مناسبت فرا رسیدن 27 آذر ماه و وحدت حوزه و دانشگاه و .... به ارائه نكته نظرات و پیشنهادات و مشكلات مراكز آموزشی پرداخته و بحث و گفتگو به عمل آوردند .
در این جلسه دكتر نوجوان رئیس مركز آموزش علمی – كاربردی قوه قضائیه از حاضران در نشست ، برای شركت در همایشی با عنوان " 16 آذر عاشورایی " مورخ 21/9/90 دعوت به عمل آورد. همچنین مهنس فلاح رئیس مركز آموزش علمی- كاربردی بازرگانی تبریز خواستار لزوم گسترش و پژوهش و برگزاری كارگاههای روش تحقیق شد و لزوم اعطای دوره های بازرگانی و ... به مركز را یادآور شد . سپس مهندس رحیم پور مقدم رئیس مركز آموزش علمی -كاربردی صنایع غذایی مراغه مشكلات ناشی از برخی دوره ها را یادآور شده و تأكید كرد كه با تداوم این وضع ادامه فعالیت برخی مراكز با مشكلات جدی مواجه خواهد شد .
دكتر محمد امین فرد در بخش دوم سخنان خود پس از تبریك به رئیس مركز آموزش علمی -كاربردی ماشین سازی تبریز درخصوص اینكه اولین مركز آموزش علمی- كاربردی در استان است كه موفق به اخذ مجوز برای انجام دوره های مهندسی فناوری ارشد شده است كه این امر یك مورد هم به اولین های شهر تبریز افزوده است ، گفت : امید است سایر مراكز آموزشی استان نیز با انجام تحقیق و پژوهش های لازم ، تدوین دوره های مورد نیاز ، مهارت محور بودن و ... بتوانند گامی مؤثر در پیشرفت دانشگاه جامع علمی- کاربردی داشته باشند . در ادامه وی به تأكید به روز دانشجو و مصادف شدن آن با محرم ، افزود: مراكز می توانند با دعوت از چهره های علمی و شخصیت های صاحب نظر و ایراد سخنرانی با رویكرد تاریخی و مبارزات ضد استكباری ، انجام مسابقات ، تقدیر از دانشجویان ممتاز و ... شانزدهم آذر را گرامی بدارند.
در ادامه نشست مقرر شد دفتر برنامه ریزی واحد استانی ، كارگاهی برای مراكز آموزشی برگزار كند كه طی آن با چگونگی و فرآیند تدوین دوره های جدید و كاربردی آشنا شوند .
شایان ذكر است اعضای حاضر در گردهمایی بعد از اتمام نشست از امكانات آموزشی ، آزمایشگاهی ، كارگاهی و فرهنگی مركز آموزش علمی -كاربردی ماشین سازی بازدید نموده و از نزدیك با عملكرد پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی این مركز آشنا شدند.
