اولین کارگاه تخصصی کارشناسان آموزش مراکز منطقه شمال غرب کشور در دانشگاه جامع علمی- کاربردی برگزار گردید

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۲۲۶ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۸۵
اولین کارگاه تخصصی کارشناسان آموزش مراکز منطقه شمال غرب کشور در دانشگاه جامع علمی- کاربردی برگزار گردید
اولین کارگاه تخصصی کارشناسان آموزش مراکز منطقه شمال غرب کشور در دانشگاه جامع علمی- کاربردی برگزار گردید

 

اولین کارگاه تخصصی " کارشناسان آموزش مراکز منطقه شمال غرب کشور " با حضور معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ، مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی ، مدیر امور مدرسان دانشگاه جامع علمی- کاربردی ، رؤسا، مسئولان و کارشناسان آموزش واحدهای استانی آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل همچنین کارشناسان آموزشی مراکز علمی کاربردی تحت نظارت و وابسته مناطق شمال غرب در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان آذربایجان شرقی به مدت 6 ساعت برگزار گردید .

 

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ، بازآموزی و ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات آموزشی نظام ترمی و پودمانی در مراکز آموزش علمی – کاربردی وابسته و تحت نظارت عنوان شد.

 

در ابتدای کارگاه رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان آذربایجان شرقی پس از خیرمقدم گویی ، گزارشی از فعالیت های واحد استانی و همچنین آماری از تعداد دانشجویان و دانش آموختگان ، تعداد مراکز آموزش وابسته و تحت نظارت ارائه نمود. دکتر حبیب زاده اضافه کرد با همکاری سازمان ها و استانداری آذربایجان شرقی ،  تا مهر ماه سالجاری تعداد مراکز آموزشی افزایش خواهد یافت . وی در ادامه به بحث هدفمند کردن یارانه ها اشاره داشت و گفت " امسال همزمان با هدفمند کردن یارانه ها ، هدفمند کردن آموزش عالی هم کلید خورده و به عنوان سال تثبیت نظام آموزش عالی مهارتی مطرح شده است" . رئیس واحد استانی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص این که " هر چند برای توسعه کشور به فعالیت علمی نیازمندیم ولی به پنجه کارآمد هم احتیاج داریم " گفت : تثبیت نظام آموزش مهارت محور کشور ، رسالت اصلی و نیاز بزرگ جامعه و دانشگاه جامع علمی- کاربردی است که از مشخصه های آن استقرار نظام آموزشی بر اساس مهارت و صلاحیت های حرفه ای است .

 

در ادامه کارگاه ، مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی به جایگاه ویژه منطقه شمال غرب میان مناطق تقسیم بندی شده دانشگاه جامع علمی- کاربردی و تعامل بین رؤسای واحدهای استانی این منطقه و توانمندی های آن درخصوص راه اندازی دوره های آموزشی نظام مهارتی اشاره کرد.  دکتر صبحی همچنین درخصوص اهم مطالب آموزشی از جمله تشکیل شوراهای آموزشی ، آیین نامه ها و بخشنامه های آموزشی و ... توضیحاتی ارائه نمود . وی در ادامه با تأکید به طرح تکریم ارباب رجوع و رضایت مندی آنها گفت : همکاران سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی- کاربردی و واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی کاربردی باید در تمام موارد حرمت مراجعان را رعایت کرده و در چارچوب قوانین و بخشنامه ها حداکثر مساعدت ، دقت و سرعت لازم را داشته باشند.

 

در این کارگاه یک روزه ، دکتر آژیده ، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی به بحث پیرامون مسائل آموزشی کشور پرداخت . وی گفت : " نقشه توسعه در قالب نقشه جامع علمی کشور راهگشا برای توسعه آموزش کشور است " وی همچنین  مشکل آموزشی کشور را ضعف در هدفمندی ارتباط مقاطع تحصیلی دانست و افزود ملزومات اصلی برای توسعه کشور ارتباط هدفمند مقاطع تحصیلی است و این ارتباط باید معنی دار ، هدف دار و همه جانبه باشد . دکتر آژیده ادامه داد دانشگاه جامع علمی- کاربردی از لحاظ ارتباط هماهنگ و تنگاتنگی که با بخشهای صنعت ، کشاورزی ، تولید و ... در جامعه دارد ، در جهت آموزش نیروهای ماهر و متخصص گام بر می دارد و حلقه تکمیلی نظام آموزشی به شمار می آید و با توجه به نیازسنجی هایی که انجام می دهد توازن و ارتباط منطقی در آن برقرار است .  

 

در این کارگاه مدیر امور مدرسان دانشگاه جامع علمی- کاربردی گفت: مدرسان به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش مهارتی ، تعیین کننده ترین رکن در ارزشیابی سیستم آموزشی هستند و باید نیروهایی جذب شوند که هم تجربه لازم و هم دوره های حرفه ای در سطح عالی داشته باشند . دکتر اسلامی افزود یکی از مشکلات سیستم آموزشی در دانشگاه جامع علمی- کاربردی ، عدم ثبات مدرسان یعنی عدم وجود مدرس تمام وقت است و برای حل این مشکل بخشنامه مدرسان تمام وقت تدوین شده که برای نظر سنجی به مراکز آموزشی ارسال شده و  به زودی ابلاغ خواهد شد . وی اضافه کرد پرونده های مدرسان ساماندهی شده و برای رسیدگی بهتر و سرعت عمل بیشتر الکترونیکی می شوند . دکتر اسلامی همچنین  تأکید داشت ID کارت های مدرسان صادر شده و یا در حال صدور هستند و از اول مهر ماه مدرسی بدون اخذ مجوز نداریم .

 

در ادامه کارگاه  نکات مهم ثبت نام و قوانین آموزشی نظام ترمی و پودمانی توسط کارشناسان مربوطه ارائه گردید و پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطروحه برگزار شد. در پایان نیز بعد از نظرسنجی از شرکت کنندگان ، گواهی شرکت در کارگاه اعطا گردید .